105 cm x 140 cm
105 cm x 140 cm
90 cm x 120 cm
105 cm x 140 cm
60 cm x 72 cm
60 cm x 72 cm
38 cm x 40 cm
38 cm x 40 cm
121 cm x 175 cm
121 cm x 175 cm
121 cm x 175 cm
tegning 90 cm x 130 cm
80 cm x 80 cm
121 cm x 175 cm
80 cm x 130 cm
80 cm x 130 cm
80 cm x 80 cm
80 cm x 80 cm
80 cm x 80 cm
100 cm x 130 cm
80 cm x 120 cm
120 cm x 80 cm
105 cm x 70 cm
105 cm x 70 cm
90 cm x 120 cm
90 cm x 120 cm
130 cm x 100 cm
Tegning 28 cm x 30 cm
38 cm x 40 cm
38 cm x 40 cm
38 cm x 40 cm
30 cm x 30 cm
38 cm x 40 cm
90 cm x 120 cm
Store figurative og koloristiske malerier.
Mette Lind har igennem hele sin kunstneriske karriere haft det som et typisk fast gennemgående træk og personligt kendetegn, at udtrykke sig primært gennem store koloristiske og figurative billeder, der i nogle tilfælde er i mandshøjde. Billeder hvis udtryk som med deres særlige personlige kendetegn, er karakteriske i deres maleriske univers ved de stærke og varme farver der præger billederne. Den gule farve cadmium citrongul der spiller mod den coboltblå og turkise, trækker øjet ind i værket. Samtidig er der de kraftige og dynamiske pensels strøg der fylder lærredet med en oplevelse af noget levende og noget pågående og en kraft der symbolisere, at her er en kunstner der ikke er stagneret men er i en evig bevægelse mod noget nyt og spændende. Det er i hovedparten af værkerne mennesket der er det centrale og foretrukne motiv. Det kan være kvinden der står i landskabet og skuer ud i evigheden sammen med en råkalv ved sin side. Der gemmer sig ind imellem dyr eller andre objekter i landskabet som man pludselig får øje på. Her kan den stærke grønne farve stå i skærende kontrast til kvindens grafiske figur der er sirligt tegnet som var den en blyants tegning. Kvinden står trods sin nøgenhed i en hvilende og afslappet positur. Der er eskimoen der sidder i de stærke gule farver og er i gang med at spise et stykke spæk. Men tør han nu også at spise dette grønlige spæk. Der er kvinden i de plettede malerbukser der holder en kæmpe karpe i favnen. Den lyser op i billedet i alle regnbuens farver Hun virker ikke som om, at fiskens vægt tynger hende. Jakken er skødesløst slynget omkring skuldrene på hende og leder tanken hen på en fiskers oliefrakke.
Malerier med mennesker, abstrakte, ekspressionistiske.
Mennesket har så længe vi har kunnet udtrykke os visuelt været et af de mest brugte motiver indenfor billedkunsten. Dette er i sagens natur også det mest naturlige motiv valg eftersom figuren er en central nødvendighed for, at vi kan fortælle vores historie. Lige præcis dette er grunden til, at mennesket spiller så væsentlig en rolle i disse værker. Det er vores historie der er det interessante og menneskets udvikling fra de kampglade vikinger og indtil nu hvor det moderne mennesket er så langt væk fra den ægte oprindelige måde, at være menneske på. Hun forsøger, at genfinde og arbejde det oprindelig menneske frem igen igennem lange og møjsommelige kunstneriske processer hvor det til sidst lykkedes igennem farver og intensiv arbejde. Den følelse og fornemmelse man får når man vælger de farver og den maleriske udtryksmåde der lige nøjagtigt genfinder det oprindlige menneske vi var engang giver en dyb tilfredsstillelse. De til tider abstrakte tendenser men også ekspressivt og figurativt udtryk der er i malerierne giver de personer der er i billedet, uanset det er en kvinde der står nøgen og skarp eller det er en eskimo lignende mand der sidder med sit redskab eller sin tromme, et levende og stærkt udtryk. Der er her i Mette Linds værker en tydelig fornemmelse af, at hun følger sin helt egen måde, at udtrykke sig på hvilket gør malerierne spændende og unikke.